شرایط مسلمانان هنگام ظهور به چه شکل است؟وضعیت وهابیت و اهل تسنـن هنگام ظهور به چه شکل است؟
این سوال دو بخش دارد که به ترتیب به آنها پاسخ می دهیم:
در رابطه قسمت اول :اسلام و نحوة دينداري مردم در آخر الزمان
عبدالله بن زراره از امام صادق روايت ميكند كه فرمودهاند : به زودي امام مردم غايب ميگردد پس در موسم حج ميآيد و مردم را ميبيند ,اما مردم اورا نميبينند.
پيامبر(ص)فرمودهاند:
اي پسر مسعود ,اسلام در آغاز غريب بود پس زود باشد كه به حالت غربت بازگردد پس خوشا به حال غريبان0
در آخر الزمان دين آنها دينارهايشان است يعني اينكه براي بدست آوردن طلا و نقره از دين واحكام الهي صرف نظر ميكنند و از ايمان باقي نميماند مگر اسمي و از اسلام باقي نميماند مگر رسمي و از قرآن مگر درسي يا كهنه شدني باقي نميماند.
عبادت كنندگان در آن زمان بخاطر رياكردن و نمايش دادن بندگي ميكنند.
زود بيايد زماني بر امت من كه بتها را بپرستند. اصحاب آن حضرت تعجب نموده و پرسيدند: اي رسول خدا آيا بتها را پرستش ميكنند ؟ فرمودند: آري هر درهمي در پيش آنها بتي ميباشد و فرمود: ميآيند در آخر الزمان مردماني از امت من كه در مساجد حلقه مينشينند و ذكر آنها دنيا و محبت دنيا ميباشد, با آنها همنشين نباشيد كه خدا به آنها حاجتي ندارد.
در آن زمان مردم خدا را عبادت نميكنند مگر در ماه رمضان و فقه و علم ودين را براي غير خدا ميآموزند.
ابن عباس از پيامبر (ص) روايت كرده است كه : اسلام غريب افتتاح شد وبه زودي غربت آن عود خواهد كرد پس خوشا به حال غريبان،پرسيدند غرباء كدامند؟فرمود:اشخاصي كه مردم فاسد را اصلاح ميكنند.
پيامبر(ص)فرمودهاند:
در آن زمان ثروتمندان امت من براي گردش و تماشا و استراحت , و ميانه حالها به جهت بازرگاني وتجارت , و فقراي ايشان براي نمايش دادن وگوشزد كردن,حج را بجا ميآورند.
ساعت ظهور برپا نميشود تا زماني بيايد كه حج خانه خدا را انجام نشود.
امام صادق(ع)فرمودهاند:
در آخر الزمان حج براي غير خدا انجام ميشود.
در آخر الزمان خانه كعبه تعطيل شده وبه نرفتن به آن دستور ميدهند.
اميرالمؤمنين علي(ع)فرمودهاند:
در آخرالزمان مردم از اطاعت امام عادل بيرون ميروند و در آن زمان طعنه زنندگان بر دين حاضر جواب ميشوند و حدود و واجبات الهي تعطيل ميگردد.
در آن زمان عفت و پاكدامني تعجب آور شده ،و اسلام لباس وارونه ميپوشد،مانند پوشيدن پوستين وارونه كه پشمهاي آن بيرون باشد
در آن زمان بازرگانان در تجارت ،و صنعتگر در صنعت،و هر پيشه ور در پيشه خود دروغ ميگويد وكسب ها كم و مطالب تنگ ميشود،مذاهب و تبهكاري ها فراوان شده و راهنمايي ورشد و هدايت نقصان ميپذيرد.
اي مردم زماني بر شما ميآيد كه در آن اسلام واژگون ميشود همچنان كه ظرف آب واژگون ميشود و آنچه در ان است ميريزد.
حرث بن سويد از علي )ع) نقل ميكند : اسلام بطوري ضعيف و ناقص ميشود كه حتي لا اله الا الله را نيز نميتوان در ميان مردم بازگو كرد.
امام باقر (ع)فرمودهاند:
در آن زمان مردمان را قساوت ميگيرد و چشمانشان خشك شده و ذكر خدا بر آنان سنگين ميگردد.
حضرت موسي بن جعفر (ع)فرمودهاند:
وقتي كه پنجمين فرزند من غايب شد ، رحمت از دل شيعيان گرفته خواهد شد تا زماني كه قائم (ع) ظهور كند . الله الله از خدا درباره دين خود بترسيد كه كسي دين شما را از شما سلب نكند ؛ زيرا صاحب اين امر ناچار است كه غايب شود و عدة زيادي از آنها كه قائل به اين دين هستند برميگردند. (از دين خارج ميشوند).
در روايت است كه در آن زمان اگر دنياي مردم سالم باشد هرچه از دين آنها تلف شود نميترسند و دين مردم در آن زمان به رأي هاي ايشان ميباشد.
گويند روزي پيامبر اكرم (ص) در جمع صحابي خود فرمودند: “چگونه ميشود حال شما هنگامي كه زن هاي شما فاسد شوند و جوانان شما به فسق و فجور بگرايند و شما نيز به جاي امر به معروف امر به منكر و نهي از معروف نماييد! معروف را منكر بپنداريد و منكر را معروف!”
اصحاب با تعجب سؤال كردند: آيا چنين وضعي پيش خواهد آمد؟ پيامبر (ص) فرمودند: “بلي، بدتر از اين هم خواهد شد”.
و بعد پيامبر به بيان تفصيلي تر وضعيت دوران آخرالزمان پرداختند و فرمودند: “هنگامي كه زنها براي طمع دنيا در داد و ستد همسرانشان شركت كنند. مردها خود را به صورت زنها و زنها خود را به صورت مردها در مي آورند”.
“لعنت خدا بر زناني كه خود را به صورت مرد در مي آورند و مرداني كه خود را به صورت زن در ميآورند”. علت اينكه پيامبر با اين تندي از زنان و مردان آخرالزمان سخن مي گويند، شايد به جهت اين است كه آنها از ناموس خلقت و آيين فطرت بيرون رفته اند وسنت هاي حاكم بر نظام آفرينش را زير پا نهاده و با سرشت خويش درافتاده اند.
حضرت در ادامه ميفرمايند: “زنا دادن به صورت يك فضيلت براي زن بازگو مي شود، ديگر منتظر شب نمي شوند كه تاريكي آنها را بپوشاند، زيرا جرأت بر خدا به آن حد مي رسد”. (محمد باقر مجلسي در بحار الانوار مي نويسد: يعني ديگر نيازي به مخفي كاري نيست، بلكه آشكارا گناه ميشود.)
وي در جايي ديگر از بحار الانوار مينويسد؛ امام محمد صادق (س) نيز ميفرمايند: “در دوره آخرالزمان، بعضي از مردان از راه فساد زنان درآمد كسب ميكنند”.
رسول خدا (ص): در آخر امت من، مرداني پيدا ميشوند كه زنان شان در عين لباس پوشيدن و عور هستند.
رسول خدا در ادامه توصيف خود از وضعيت آخرالزمان چنين ميفرمايند: “در آخر امت من، مرداني پيدا مي شوند كه زنان شان در عين لباس پوشيدن وعور هستند و بر سرشان چيزي همانند كوهان اشتران لاغر است، آنها عطر بهشت را نمي شنوند، انها را لعنت كنيد كه آنها از رحمت خدا به دور هستند”.
مجلسي در بحار الانوار از پيامبر مي نويسد كه فرموده اند: “هنگامي كه ببيني زن از همسرش مطلع است كه او با هم جنس خود رابطه دارد (هم جنس بازي مي كند) و به روي او نمي آورد و مي بيني كه در بهترين خانه ها زن تشويق مي شود كه فسق و فجور كند”.
جامعه پيش از ظهور جامعه اي مملو از فساد و بي بندوباري اخلاقي است واز جمله فساد رايج در دوره آخرالزمان، رواج هم جنس بازي ست. به صورتي كه جنبه قانوني پيدا مي كند و به آن رسميت داده مي شود واگر كشوري زير بار اين فساد نرود، به آن متعرض مي شوند و او را مورد تمسخر قرار ميدهند.
محمد بن مسلم ميگويد به امام باقر (ع) عرض كردم: “قائم شما چه وقت ظهور خواهد كرد” امام فرمودند: “آنگاه كه مردها خود راشبيه زنان نمايند و زنها خود را شبيه مردان، آنگاه كه مردان به مردان اكتفا كنند و زنان به زنان”.
و در حديث ديگري امام صادق (ع) فرمودند: “در آن زمان زنان را مي بيني كه از بذل خود به كفار هيچ واهمه اي ندارند”.
آمار بالاي دختران در برخي ممالك اسلامي كه خود را در بازارهاي تجارت دختران جوان در كشورهاي اروپايي در معرض فروش قرار مي دهند، حكايت از تحقق اين روايت دارد.
مجلسي در جايي ديگر از بحارالانوار ميآورد: “زنها را مي بيني كه با زنها آميزش مي كنند و زنها و عور ميباشند و زينت هايشان را آشكار مي كنند و از دين بيرون مي روند و به فتنه ها ميگرايند و به سوي شهوت ها و لذت ها مي شتابند، محرمات الهي را حلال و در جهنم جاودان هستند. هنگامي زنان را مي بيني كه با خشونت با همسرانشان رفتار كنند و آنچه او نمي خواهد انجام دهند و…”.
حضرت علي (ع) نيز ميفرمايند: “در آخرالزمان، زنان به خاطر حرص به دنيا، در كسب و كار همسران خود شركت مينمايند”.
شايد اين روايت اشاره به آن داشته باشد كه زنان در بازي ثروت اندوزي سرمايه داران، بي توجه به اين لطف الهي كه آنان را از وظيفه تأمين مايحتاج و مخارج زندگي فارغ كرده است، دوشادوش مردان از صبح تا شام را در شركتها و كارخانجات سپري مي كنند و فرزندان و خانواده خويش را از نعمت تربيت و عاطفه ورزي محروم مينمايند.
اما در رابطه قسمت دوم :
در مورد رفتار امام زمان (عج) با وهابیون که همان ناصبی ها و دشمنان اهل بیت و عصمت و طهارت می باشند نیز روایات متعددی وجود دارد:
امام صادق(ع) مىفرمايد: «هنگامى كه حضرت قائم(عج) قيام كند، همه ناصبيان و دشمنان اهل بيت را بر آن حضرت عرضه مىكنند. اگر به اسلام - كه همان ولايت اهل بيت است - اقرار كردند، آنان را رها مىكند و گرنه به قتل مىرسند، يا آنان را به پرداخت جزيه - همچنانكه اهل ذمّه مىپردازند - ملزم مىكند».( تفسير فرات، ص100؛ بحارالانوار، ج52، ص372.)
امام باقر(ع) مىفرمايد: «هنگامى كه حضرت قائم(عج) قيام كند، بر يك يك ناصبيان ايمان را عرضه مىكند؛ اگر پذيرفتند، آنان را رها مىسازد و گرنه گردنشان را مىزند، يا از آنان جزيه مىگيرد. چنانكه امروز از اهل ذمّه جزيه مىگيرند و آنان را از شهرها به روستاها (و كشتزارها) تبعيد مىكنند».( كافى، ج8، ص227؛ اثبات الهداة، ج3، ص450؛ بحارالانوار، ج52، ص375؛ تنقيح المقال، ج2، ص43.)
مرحوم مجلسى مىگويد: شايد اين حكم مربوط به آغاز قيام باشد؛ زيرا ظاهر روايات اين است كه از آنان جز ايمان پذيرفته نمىشود و اگر نپذيرند، كشته مىشوند.( مرآة العقول، ج26، ص160.)
ابوبصير مىگويد: به امام صادق(ع) عرض كردم: رفتار امام مهدى(عج) با ناصبىها و كسانى كه با شما دشمنى دارند، چگونه خواهد بود؟ فرمود: «اى ابا محمد! در دولت و حكومت ما، مخالفان بهرهاى نخواهند داشت. خداوند براى ما خونهاىشان را در آن هنگام حلال خواهد كرد؛ ولى امروز خونشان بر ما و شما حرام است. پس كسى تو را فريب ندهد و بدان روزگارى كه قائم ما قيام كرد، حضرت براى خدا و رسولش و براى ما انتقام خواهد گرفت».( بحارالانوار، ج52، ص376)
Vahabiat.Porseman.Ir
یــــــــا مــــــــهــــــــــــدی(عج)
توهین بی شرمانه میهمان ویژه بی بی سی به امامان شیعیان + تصویر
بي بي سي فارسي در يك اقدام موهن بار ديگر با دعوت از يك مهمان معلوم الحال شرايط را براي توهين اين شخص به امامان شيعه فراهم كرد.
به گزارش گروه وب گردی باشگاه خبرنگاران ، "نیک آهنگ کوثر" مدیرمسئول سایت "خودنویس" که در ایام عید در برنامه های نوروزی "بی بی سی فارسی" بیشتر دیده می شد تا بلکه برای خود اعتباری بخرد، با صدور مجوز انتشار یک کاریکاتور موهن از یکی از امامان شیعیان در مطلبی شیطانی با نویسندگی فردی به نام علی رضا رضایی از ضد انقلاب های مرتد خارج نشین ، موجبات جریحه دار شدن احساسات شیعیان و خشم شان را فراهم کرد.
این مطلب به ظاهر سیاسی که در خصوص روزنامه کیهان نگاشته شده ، با هدف تخریب اعتقادات مسلمانان شیعه و محک زدن میزان حساسیت شان به رهبران دینی دین اسلام شکل گرفته است .
پروژه خطرناکی که مدتهاست دشمنان اسلام برای تخریب اعتقادات مردم ایران کلید زده اند و تنها به روسیاهی و تباهی خودشان منتهی شده است.
بجاست این بی حرمتی و بی حیایی با پاسخی در شأن این زباله های تفکر مادی گرایی روبرو شود.
انتقاد شدید آیتالله مکارم از جمله عجیب احمدی نژاد: مراقب سخنان خود باشید
آیت الله مکارم شیرازی صبح امروز در آغاز درس خارج فقه خود با اشاره به سخن محمود احمدی نژاد با این مضمون که«فردوسی، مکتب پیامبر را نجات داد» آن را جمله ای عجیب خواند و گفت: این جمله از سوی کسانی است که درباره مکتب ایرانی داد سخن میدهند.
به گزارش خبرنگار بازتاب، رییس جمهور که چند روز قبل برای شرکت در جشن جهانی نوروز به تاجیکستان سفر کرده بود، شنبه شب در میان ایرانیان تاجیکستان گفته بود: « فردوسی مکتب پیامبر گرامی اسلام را نجات داده و بار حقیقی این مکتب را از دوش نااهلان برداشته و بر دوش ملت ایران گذاشت و این ملت نیز الحق به خوبی از عهده ایفای این مسئولیت برآمد».
این سخنان وی با انتقاداتی در فضای مجازی مواجه شده بود، اما امروز آیت الله مکارم که بعد از بازگشت از سفر مشهد مقدس دروس خود را آغاز کرده، به انتقاد از وی پرداخت و گفت: این چقدر ظلم است بر علمایی که از صدر اسلام برای حفظ مکتب اسلام و تشیع زحمت کشیدند؛ شیخ طوسیها، شهید اول و شهید ثانی، مجلسیها که برای حفظ این مکتب زندانها رفته و زیر شکنجهها جان دادند.
به گزارش فارس، استاد حوزه در پاسخ به این گفته مسئولان به شعر فردوسی اشاره کرد و گفت: فردوسی شاعر بزرگی است و خود در شعر مشهورش این گفته را تکذیب میکند و میگوید سی سال رنج کشیدم و زبان فارسی را زنده کردم.
وی به نظرات مختلف در مورد اهداف این افراد از بیان چنین سخنانی اشاره کرد و گفت: برخی میگویند هدف این است که با روحانیت مبارزه کنند و نقش روحانیت را کمرنگ کنند.
آیتالله مکارم شیرازی ادامه داد: برخی میگویند هدف این است که مکتب ایرانی را مقابل نظام اسلامی قرار دهند و نظام جمهوری اسلامی را کمرنگ و ما را از سایر مسلمین جدا کنند در حالیکه با وقوع این بیداری اسلامی ارتباطمان بهتر و رو به راهتر میشود.
وی در پایان خطاب به مسئولان گفت: خوب است مراقب سخنان خود باشند و بدانند این جملات چه آثار شرم و نامطلوبی دارد.
انتقاد از تعطیلی دروس حوزه تا 13 نوروز و پایان فاطمیه
استاد درس خارج فقه حوزه در بخش دیگری از سخنان خود از تعطیلی دروس حوزه در ایام نوروز انتقاد کرد و افزود: این تعطیلات به این صورت که دروس تا 13 فروردین تعطیل باشد، سزاوار حوزه نیست.
وی افزود: شنیدهام که برخی اساتید گفتند که ما بعد از فاطمیه درس را شروع میکنیم و حتی برخی مدارس تا آخر 13 فروردین تعطیل است، آقایانی که این کار را کردهاند بدانند بدعتهایی را در حوزه میگذارند که سابق بر این نبوده است.
آیتالله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: حوزههای علمیه، امانتهای الهی هستند که بزرگان به دست ما سپردهاند بنابراین باید سنتها را حفظ کنیم تا جوابی برای روز قیامت و پیشگاه امام عصر(عج) داشته باشیم.
وی عنوان کرد: به سهم خود میگویم که در این مسائل باید مقاومت کرد و ما به وظیفه خود در حفظ این حوزه عمل کرده و انچه باید گفت را گفتیم.
راضی به رضای حق باشید
آیتالله ناصر مکارم شیرازی، با اشاره به حدیث چهار از احادیث بابالرضا اظهار کرد: انسان گاهی در زندگی نهایت تلاش و کوشش را میکند که به چیزی که مدنظر است برسد ولی اسباب و شرایط اجازه رسیدن او به مقصد را نمیدهد.
وی ادامه داد: مردم در چنین مواردی دو حالت پیدا میکنند؛ برخی مایوس شده و بد و بیراه گفته و ناشکری میکنند، گرفتار افسردگی شده و عمری در این بیماری سر میکنند غافل از اینکه، با این عکسالعمل مشکلی حل نمیشود ولی عدهای اهل ایمان و راضی به رضای حق هستند اینها دسته دوم را تشکیل میدهند که روحی آرام دارند و نشاط زندگیشان محفوظ و در پیشگاه خدا ماجور هستند.
این مرجع تقلید با بیان اینکه ساختار مردم با یکدیگر متفاوت است، افزود: خداوند مصلحت افراد را با توجه به ساختار و پیکره شخصیتی آنها تعیین میکند و بنابر این خداوند طبیبی رحمان و رحیم است که دوای درد همه دست اوست.
وی تصریح کرد: راضی به رضای حق باشید و البته از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نکنید اما اگر مشکلاتی پیش آمد راضی باشید و ناسپاسی نکنید چون آن طبیب واقعی میداند با شما چگونه رفتار کند.
آیتالله مکارم شیرازی گفت: وقتی راضی باشید آرامش روحی داشته و دست به خودکشی نمیزنید اما وقتی مقام رضا نباشد همه این عوارض ممکن است پیش آید.
وی تعالیم اسلام را نجات بخش زندگی دنیا و آخرت دانست و گفت: اگر به فلسفه کارها و حکمتهای الهی پی ببرید دیگر اینقدر جزع و فزع نمیکنید و میدانید حساب و کتابی در کار است.
baztab.net
حذيفه گويد ديدم رسول خداپرده كعبه را گرفته و به شدت گريه مي كند.
عرض كردم يارسول الله !چه چيزي شما را به گريه دراورده .عرض كرد،اي حذيفه دنيا از بين رفته يا مثل تو اينكه تو در دنيا نبودي.عرض كردم يا رسول الله پدر ومادرم به فدايت آيا علائمي است كه دال بر وقوع چنين وضعي در دنيا باشد؟ فرمودند :اري اي حذيفه !مطالبي را كه مي گويم به قلبت بسپار و با چشمت ببين وبا انگشتت بشمار انگاه جضرت علائم آخرالزمان را بيان مي كند)
وقتي كه امت من نماز را ضايع مي كنند ،
از شهوت پيروي مي كنند،
خيانت در ميان آنها زياد مي شود،
وامانت وامانت داري كم مي شود،
ومشروبات الكلي بنوشند،
وامنيت از راههاي زميني و هوايي برداشته شود،
و مردم همديگر را سب و لعن كنند ،
وخانواده ها در دامن فساد سقوط كنند (مانند بي حجابي،رقاصي،قمار و…)،
افراد جامعه نسبت به هم بدبين شوند ،
درختكاري زياد شود و محصولات اندك شود ،
قيمت اجناس به طور سرسام اور بالا رود،
عمل شنيع لواط در ميان مردم زياد شود ،
عمل خلاف پسنديده شود ،
ناسزا و فحش را به پدر ومادر وسيله سرگرمي قرار دهند،
آشكارا ربا بخورند،
افراد نادان زمام اموررا بدست گيرند،
افراد از كاروخلق خويش تعريف كنند،
زشتي دروغ از بين رود
محبت نسبت به هم كم و صله رحم از دلهاي مردم از بين رود
جامه نازك بپوشند ،رحم از دلها برداشته شود،
فساد جنبه عمومي پيدا كند،
ملت بيت المال را وسيله شخصي خود بدانند،
مسكرات را با تغير نام حلال بشمرند ،
از اسلام چيزي جز نام ان نماند،مساجد آباد ولي خالي از تقواست.
توبیخ احسان علیخانی و خداحافظی با تلویزیون به خاطر انتقاد از احمدی نژاد؟!

انتخاب نوشت: مجری ویژه برنامه تحویل سال شبکه دو سیما که به صورت زنده پخش می شد با طعنه از گرانیهای اخیر در کشور گلایه کرد.
احسان علیخانی در بخشی از برنامه نوروزی شبکه دو رو به دوربین گفت: هرچند که رییس جمهور محترم در مجلس سخنانی گفتند ولی گرانی در کشور وجود دارد و مردم در فشار اقتصادی هستند.
وی در ادامه افزود: جناب آقای احمدی نژاد! فکری به حال این گرانیها بکنید؛ همه ملت که نمی توانند بیایند از محله شما خرید کنند، اگر همه بخواهند از محله ی شما بخرند قیمت تاکسی تا محله ی شما را هم باید روی جنس بکشن!
به گزارش انتخاب به نقل از سیاست نامه؛ گفتنی است علی رغم گرانیهای فزاینده روزهای منتهی به پایان سال، صداوسیما عکس العمل چندانی نسبت به این موضوع نشان نداد و در گزارشهای خود از خرید مردم تلاش می کرد نشان دهد اتفاق ویژه ای نیفتاده است و همه خوشحال هستند.
علیخانی توبیخ شد
در همین حال، یک منبع آگاه در تلویزیون در گفت و گو با انتخاب، با بیان اینکه "احتمال عدم حضور علیخانی مقابل دوربین در برنامه های زنده" قوت گرفته، اعلام کرد که علیخانی از سوی مسئولین تلویزیون توبیخ شده است.
وی همچنین احتمال کنارگذاشتن این مجری از تلویزیون را رد نکرد و سرنوشت فرزدا حسنی را برای علیخانی پیش بینی کرد.
چند سال پیش فرزاد حسنی طی گفت و گو با سردار رادان به شدت از طرح امنیت احتماعی انتقاد کرد و باعث شد وی برای مدت طولانی از تلویزیون خداحافظی کند. هر چند وی، از سال پیش، تنها در برنامه های نوروزی تلویزیون به عنوان مجری حضور پیدا می کند.
baztab.net